יישור שיניים למתבגרים

יישור שיניים בגיל ההתבגרות

טיפול מוקדם בילדים (אורתופדי/ פונקציונלי) אינו בהכרח מונע את הצורך בטיפול עתידי מאחר ולא ניתן לתקן בצורה מדויקת את מיקום השיניים והיחסים ביניהם בטיפול הראשוני ולכן, יש צורך לבצע זאת בשלב טיפולי נוסף במשנן הקבוע.

בשלב המשנן הקבוע מייחסים חשיבות לייצור מיקום מדויק של כל שן ושן בקשת השיניים ויצירת הרמוניה עם השפתיים, הלחיים, הלשון ושיניים אחרות. במצב מאוזן זה השיניים יתפקדו בצורה הטובה ביותר.

זהו הטיפול האורתודונטי המוכר לרוב האוכלוסיה אשר מתחיל כאשר כל השיניים הקבועות בקעו – בגילאי 12-13 שנים.

כיום קיימות שיטות שונות ליישור השיניים שכוללות:  הדבקת סמכים (קוביות) חיצוניים/פנימיים או טיפול באמצעות קשתיות שקופות לתקופת זמן ממוצעת של 18-24 חודשים.

האם קיימות תופעות לוואי ביישור שיניים למתבגרים?

בעקבות ההתקדמות בתחום האורתודונטיה – יישור שיניים בילדים ומתבגרים הינו בטוח ונוח יותר מאי פעם. כמו כל טיפול רפואי, גם כאן קיימות מספר תופעות לוואי: כאבי שיניים, אי נוחות קלה, גירוי באיזור הלחי הפנימית והלשון (כתוצאה מחיכוך עם המכשור האורתודונטי), דלקות חניכיים, נסיגת חניכיים, דה-מינרליזציה של האמייל (השכבה החיצונית של השן), ספיגת שורשים ואי נוחות במפרקים. תופעות לוואי אלו נדירות אך עלולות להופיע במהלך הטיפול האורתודונטי או אחריו. חלק מסיבוכים אלו ניתן להפחית ע"י מעקב צמוד של רופא שיניים, שיננית ופריודונט. 

רטנציה

בסיום הטיפול האורתודונטי – יש לשמר את התוצאה ע"י הרכבת קיבועים (נשלפים ו/או מודבקים-קבועים) כך שהחיוך ישמר לעוד שנים רבות.

רוצים לקבוע תור או לשאול שאלה?