סמכים פנימיים

סמכים נסתרים (לינגואליים – פנימיים)

יישור שיניים לינגואלי – פנימי מאפשר טיפול אורתודונטי מבלי שיבחינו במכשור, וזאת משום שה'קוביות' מודבקות על החלק הפנימי של השיניים ואינן נראות כלל. כך שניתן לדבר ולחייך בחופשיות מבלי שיבחינו במכשור.

סמכים לינגואליים הוכנסו לשימוש לשימוש בשנות ה-80, אבל רק בשנים האחרונות חל שיפור ניכר בטכניקת הטיפול וכעת ניתן להשיג תוצאות מצויינות, הדומות לשימוש במכשור הקונבנציונאלי. מבחינת המטופל/ת, היתרון הגדול של הטיפול הלינגואלי הוא שהמכשור מוסתר ואינו נראה במבט פרונטלי במנוחה, חיוך או דיבור.

בשלבים הראשונים של הטיפול, הלשון מגורה על ידי הסמכים וקיימת הפרעה בדיבור, אולם בדרך כלל תקופת ההסתגלות יחסית מהירה.

האורתודנטית לוקחת מטבעים ו/או סריקה של שיני המטופל/ת, אשר נשלחים למעבדה בחו"ל ליצירת מודל תלת מימד של השיניים והדמיה של הסגר הסופי.

על גבי שיני המודל, מתוכננים הסמכים (הקוביות) כאשר הבסיס שלהם מותאם אישית לצורת החלק הפנימי של שיני המטופל/ת. צורת החוטים, המיוצרת ע״י רובוט, מתוכננת בהתאם לשלבי תוכנית הטיפול.

מבחינתה של האורתודונטית, הטיפול הלינגואלי מהווה אתגר לא קטן. שיטת הטיפול מחייבת דיוק ומיומנות גבוהים יותר ועבודת מעבדה לא פחות ממצויינת. מכיוון שהגישה למכשור קשה יותר לרוב משך הטיפול ארוך יותר וכן והביקורת. אלה גם חלק מהסיבות לכך שהטיפול הלינגואלי יקר יותר מהטיפול הקונבנציונלי.

היתרונות

1. ייישור שיניים ניסתר ועל כן אסתטי.
2. הפרופיל הדק של הסמכים מסייעים לנוחות המטופל/ת.
3. בסיס הסמכים מותאם אישית לצורת שיני המטופל – דבר שמקל על הדבקת הסמך מחדש במקרה הצורך.
4. המשטח החיצוני של השיניים (אותו רואים בחיוך ובדיבור) לא נפגע מכתמים שעלולים להופיע במהלך יישור שיניים מכיוון שהסמכים מודבקים במשטח הפנימי של השיניים.
5. ניתן לראות בבירור את התקדמות הטיפול ללא הפרעות של הסמכים.
6. הסמכים מיוצרים מסגסוגת המכילה אחוז גבוה של זהב ולכן יוצרים פחות גירוי של הרקמות הרכות בחלל הפה.

החסרונות

עקב גישה בעייתית, קשה יותר לשמור על היגיינת הפה ולנקות את המכשור כאשר הוא מודבק בחלק הפנימי של השיניים ולכן השיטה מתאימה למי שמסוגל לשמור על היגיינת פה טובה מאוד.

רוצים לקבוע תור או לשאול שאלה?